02 03 04 ODILES BLOG: Nægter at tjene penge på sex, løgn og overfladiske quick-fixes... 05 13 14 15 16 17 18
19

This page has moved to a new address.

20

21 22 23 Nægter at tjene penge på sex, løgn og overfladiske quick-fixes... 24 25

26
27

ODILES BLOG

Liv. Spiritualitet. Forandringer. Indtryk. Glæde. Familie. Kærlighed. Træning. Bøger. Kunst. Dilemma. Ærlighed. Kamp. Håb. Viden. Udtryk. Frihed. Autencitet. Nærvær.

torsdag den 10. januar 2013

Nægter at tjene penge på sex, løgn og overfladiske quick-fixes...

Stod foran spejlet på badeværelset.
For at rense mit ansigt, gøre mig klar til en ny dag.
At være økonomisk på den, gør at tankerne har det med at sværme om; hvad kan jeg gøre, for at vi kan klare det hele?
Så det gør de dér, foran spejlet. Sværmer.

Og det går op for mig, med en klarhed jeg ikke helt orker,
at jeg tjente mine største penge, da jeg var i prostitution!
At jeg trods alle mine uddannelser, al den medie eksponering, al min viden og erfaring, foredrag, teater,mine bøger, alt! -
ikke har formået at tjene nær lige så meget, som jeg formåede ved at sælge min krop, med sex. Skabe mig selv i en anden figur, være en illusion om en kvinde.

Isn't is ironic?

Det er intet nyt at sex sælger. Nej, nej da.
At der er typer af mænd som hellere bruger 30.000 kr på at købe prostituerede. End at gå i terapi fx.

Men alt andet lige, så er det ærgerligt at det falske, quick-fix stadig vejere tungere, end ærlighed. En hurtig løgn er mere salgsbar end det noget mere møjsommelige træk. End nærvær. (Selv.-) udvikling. Skabelse.
Man vil fx også hellere tro på en hurtig slankekur end en livsstils omlæggelse.

Hvor er det godt jeg er blevet klogere end dengang! Og ved at jeg er et menneske, og ikke en dukke til salg.

Og jeg vil stole på, at jeg kommer til at kunne forsørge min familie igen!:-)



(Det er min status fra FB i dag.)

Etiketter:

1 kommentarer:

  • Klokken 10. januar 2013 kl. 11.50 , Blogger Søren sagde ...

    Hvor er det godt, at læse dette.

    Det er "bare" egoets mantra "Søg og du skal ikke finde", simpelt når vi først "ser" hvor falsk egoet er.

    Væren er Kærlighed, mens mennesket er ego. Det menneskelige søger altid efter Væren, men kender ikke dets eksistens. Det menneskelige søger Væren, fordi det er dens natur at søge, ønske - længsel efter kærlighed, men søgningen foregår gennem opfattelsen af verden, i stedet for gennem Spirit.

    På grund af uvidenhed om Væren, følger følgende følelser ...

    “Jeg savner noget”
    “Jeg føler mig ikke komplet”
    “Jeg føler mig ikke god nok”
    “Jeg mangler noget”
    “Der må være noget galt med mig”

    Tro det eller ej, alle mennesker lider af ovennævnte følelser, men de er ubevidste. De taler ofte ikke om dem, men føler uro, angst, og et indre ubehag, uden af vide hvad det er - for det er ubevidst på dette plan.

    Søren

     

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start